jueves, 14 de marzo de 2013


A volta dos xastres                                                                                 A moda vai sempre reflectindo os acontecementos económicos, sociais e políticos do entorno. Os cambios axiais producidos na moda do século XIX , cara ó pantalón longo nos homes e as saias campaniformes das mulleres, fronte o culotte nos homes e as saias “a la française” con forma ovalada,  tentaba separar a situación do romántico novo réxime, fronte o ríxido antigo réxime. Ademais de subliñar o ascenso da burguesía e a democratización da vida coa chegada das constitucións e as monarquías constitucionais.                                                                Os cambios da moda antes e despois da segunda guerra mundial, amosaban unha situación previa de silueta austera de ombreiros e saias rectos con sombreiros surreais, fronte a unha moda opulente posterior de ombreiros redondeados, saias con metros infinitos de tecido e accesorios de grandes xoias. A guerra fixo á moda pasar do esencial ó excesivo.                                                             Na actualidade as circunstancias inflúen asemade nos hábitos de consumo e por ende na moda.   Hai cambios políticos cos esgotamentos dalgunhas democracias. Hai cambios económicos, cun retroceso nos países tradicionalmente desenrolados e a bonanza de Rusia, China ou o espertar de Brasil e India. E hai cambios sociolóxicos, coa aparición dunha inmensa clase media que extrema as súas calidades por arriba e por abaixo, con grupos de enorme capacidade adquisitiva (novos millonarios) e grupos con exigua capacidade adquisitiva (novos pobres). Todas esas circunstancias están a provocar unha bipolaridade no deseño, produción e comercialización de roupa. Con circunstancias como o aumento do prêt à porter de luxo e ó mesmo tempo o aumento das vendas de gran consumo en grandes cadeas de almacéns. Fronte ó descenso da venda de tipo medio en boutique e listo para levar de rango medio.                                                                                Pero de entre tódolos cambios un que resulta especialmente significativo é o da volta dos xastres, e sobre todo da xastrería de luxo ou moi alta gama. Os clientes dos xastres londinenses de Savile Row, son de vello coñecidos. A estes temos de engadir arestora os clientes da xastrería napolitana. Tódolos grandes grupos contan neste momento cunha liña de alta costura para homes, pois é un dos segmentos de mercado que está a crecer. A novidade internacional do relanzamento da xastrería napolitana, ten en Rubinacci, Solito, Caliendo e Napolisumisura, casas destacadas de traxes a medida para homes. As características dos traxes napolitanos, que son herdeiros da roupa dos cabaleiros ingleses en Grand Tour, son varias. Son lixeiros pola calor. Teñen ombreiras redondeadas. Remates asemade redondeados. Bolsiños fondos e materiais de alta calidade. Tradicionalmente era necesario viaxar para as medidas destes traxes, pero arestora, moitas destas empresas teñen abertas localizacións en Londres e París.                                                          A popularidade recente da casa Rubinacci, ten moito a deber ó seu directivo da derradeira xeración Luca Rubinacci, quen aparece habitualmente en medios de comunicación. E no tándem con Lapo Elkann, quen viste con asiduidade da firma, teñen conquistado o ollo de moitos clientes, que mesmo viaxan ó seu hotel con vistas a Pompeia e Herculano para ter medidas tomadas e traxes confeccionados. Roma caput mundi, Napoli caput moda.                                                                                                     París e Londres                                                                                          A sede da alta costura feminina é París, con certas casas de importancia asentadas en Roma. Canto á sede da alta xastrería masculina, contando co renacemento do feito a medida de luxo en Nápoles, sendo Italia un niño principal, os outros dous enderezos da roupa a medida para cabaleiro son Londres e París. A rúa londinense Savile Row, con firmas como  Richard Anderson, Huntsman ou Gieves&Hawkes, garanten varias características na alta calidade para home. Os remates feitos sempre a man e o emprego de lenzos volátiles no frontal das chaquetas que fan unha mellor caída, son algunhas desas características. O estilo inglés é menos lixeiro que o Napolitano, pero tamén é máis doado para os climas máis fríos.                Canto a París, os accesorios á medida son característicos das casas francófonas. A Maison Moynat, pertencente ó grupo Arnault, pon en valor as maletas e bolsos de man de alta calidade. A casa Corhtay, fai zapatos a medida que non presentan aspecto en moitos casos de levar costuras, recordando a aqueles de lenda do rei Sol. En  fin a casa Ciffonelli, orixinaria de Roma, mais asentada en París dende hai case un século, segue sendo un referente de elegancia, e ten na actualidade expansión en Rusia. Dela o propio Karl Lagerfeld afirma, que “podería recoñecer uns ombreiros de Ciffonelli dende cen metros de distancia””. Londres, París, e Nápoles, son agora a cabeza do luxo sobre medida en xastrería de home, pero non hai de esquecer que foi un americano, o Texano, Tom ford, quen puxo en moda o xastre alta gama para home hai un lustro. A medida por medida, mesmo Shakesperiana.
Román Padín Otero




No hay comentarios:

Publicar un comentario